This Page

has been moved to new address

Hvem vil du være?

Sorry for inconvenience...

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Mammadamen: Hvem vil du være?

24.03.2009

Hvem vil du være?

Hvis du må velge, vil du da være ei av jentene i TV-reklamen for KID Interiør eller jenta med ett sugerør i hvert nesebor i Coca Cola Light-reklamen?

Jeg spør fordi målet med begge disse reklamene er at vi jenter og damer skal identifisere oss med jentene/damene i reklamene. Enkelt fortalt skal vi ønske så intenst å være lik en av dem, at vi løper ut og kjøper nye gardiner på KID Interiør og velger brusen Coca Cola Light.

Men ønsker du å identifisere deg med ei jente som ser ut som om hun har fått et hardt slag i hodet. Og som sier:

Tenk om tiden ikke fantes ...
Slik rødhårete Kaisa i reklamen for KID Interiør sier.

Eller vil du være den strenge venninna til Kaisa som svarer: – Tiden finnes, Kaisa, og den bruker vi til å komme presis med.

Ikke jeg, i hvert fall!

Og jeg vil heller ikke være noen av de andre damene i KID-reklamen. De ligner kanskje litt på Carrie og Co. fra Sex in the City, men ser mest triste ut, og veldig fanget i egne etterligningsforsøk.

Jeg vil ikke være slik! Og jeg vil bruke tiden min til annet enn å komme presis. Til å leve livet for eksempel. Og til å ha det gøy.

Jeg vil ha det like gøy som ei av de jentene med alle krøllene i TV-reklamen for Coca Cola Light. Og derfor bestiller jeg Coca Cola Light når jeg er på kafé, og stikker sugerørerene i nesa så jeg kan drikke rett av flaska. Jeg er jo ei jente som alltid er meg selv, liksom. Fascination!

Og til dere som har laget reklame for KID Interiør: Dumme, dumme reklame!

(Foto: Bildet er fra omslaget på boka Coca-Cola Girls : An Advertising Art History av Chris H. Beyer.)

Etiketter: ,

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden