This Page

has been moved to new address

Interaktiv fundraising: A girl story

Sorry for inconvenience...

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Mammadamen: Interaktiv fundraising: A girl story

04.08.2010

Interaktiv fundraising: A girl story

Verdens første donasjonsbaserte film.

Sosiale medier gir kostnadseffektive muligheter for humanitære organisasjoner. Animasjonsfilmen A girl story med indiske Tarla i hovedrollen er verdens første donasjonsbaserte film. Tarla er ei fattig jente som drømmer om å gå på skole. For at filmen skal utspille seg, og Tarla få mulighet til å gå på skole, må du og jeg donere. Og pengene som doneres vil nettopp hjelpe indiske jenter som Tarla til skolegang og utdannelse! I tillegg til innsamling er målet med prosjektet å skape oppmerksomhet omkring utfordringene jenter som Tarla møter. Dét synes jeg filmen gjør på en unik og virkelighetsnær måte. Den gir et direkte innblikk i hvorfor jeg bør hjelpe, og interaktiviteten gir meg en god følelse av å gjøre noe konkret, og større enn bare å gi penger.

A girl story.org ble kåret til dagens nettside i juli av Favorite Website Award (FWA). Tarla har også en egen Facebook-profil Tarla Nanhikali, og Twitter-profilen @iamtarla, samt YouTube-kanalen tarlavideo. Nanhikali.org er organisasjonen som står bak prosjektet. Jeg oppfordrer gjerne andre til å delta! Og jobber du med sosiale medier eller er spesielt interessert, anbefaler jeg deg uansett å sjekke ut kampanjen A girl story!

---

Etiketter: , , ,

1 Kommentarer:

Blogger Pia sa ...

Aha, måtte sitte og tenke litt. Men genialt, dette her! Der de har kommet til episode 6 og at hun har fått seg skolesekk - regner med dette ender bra;)

4. august 2010 kl. 22:27  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden