This Page

has been moved to new address

Foredrag om sosiale medier

Sorry for inconvenience...

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Mammadamen: Foredrag om sosiale medier

04.12.2009

Foredrag om sosiale medier


I dag foredrar jeg om PR/kommunikasjon i sosiale medier. Byrået har invitert kunder til frokostseminar. Derfor står jeg, mest sannsynlig, akkurat nå på nippet til å klappe i hendene og påkalle deres oppmerksomheten!

Hva skal jeg snakke om?

Jeg skal fortelle at sosiale medier er den fjerde mest populære nettaktiviteten
 – foran personlig e-post. Og at det finnes over to millioner norske Facebook-profiler. Jeg kommer til å si at en million nordmenn er på YouTube ukentlig. Og etter at jeg har vist noen case fra Nucleus' oppdragsgivere på sosiale medier, skal jeg avslutte med å påstå at sosiale medier er viktige fordi de gir alle en stemme, som kan høres. Men at sosiale medier også kan være farlige, for kommersielle aktører, og andre, fordi de gir enkeltpersoner kraftigere skyts.

Sosiale medier gir storartede muligheter til å følge med og kommunisere med målgruppa di. Vil jeg fastslå. Folk snakker om deg uansett! Du kan velge å lukke øynene, eller du kan være tilstede, overvåke og delta. Deltar du, kan du også påvirke.

Men forøvrig, folk liker best å snakke med venner, familie og likesinnede på Facebook og Twitter. Hvis noen skal gidde å høre på deg, bør du være unik og kreativ - akkurat som i tradisjonelle kommunikasjonskanaler.

Etiketter: , ,

6 Kommentarer:

Blogger AstridVU sa ...

Å, jeg skulle i alle fall veldig gjerne ha vært på foredraget ditt. Kanskje du kan ha et miniforedrag for meg sånn om vi møtes på butikken eller no? Regner med at du rocka den presentasjonen og at alle følte seg litt klokere da de gikk enn da de kom :) Heia deg!

4. desember 2009 kl. 11:27  
Blogger Frk. Fosli sa ...

Det hørtes ut som et spennende foredrag!
Men det du skriver til slutt er veldig sant da. Jeg leste et sted at det finnes bare ca dobbelt så mange blogg-lesere som bloggere, dvs at gjennomsnittsbloggen bare blir lest av bloggeren selv og hans beste venn! Det er nok mange som "blogger for døve ører" eller overvurderer interesseverdien av egne ytringer. Uansett medie faller man igjennom hvis man ikke har noe nytt å bidra med. Så det må jo fortsatt være drivkraften innen markedsføring :)

4. desember 2009 kl. 12:09  
Anonymous Anonym sa ...

Har du noen tips til faglitteratur om dette temaet? Eller tips til case?
Hilsen fersk lærer i det nye kommunikasjon og kulturfaget i videregående skole

4. desember 2009 kl. 14:13  
Blogger Mammadamen sa ...

Jeg tenker at Delte meninger (2009) som ble utgitt av Fornyingsdepartementet med Heidi Grande Røys som redaktør må være en fin introduksjon og et godt utgangpsunkt for undervisning i vgs. Denne boka dekker en rekke felt innen sosiale medier, ikke bare markedsføring, men også sosiale medier som plattform for kompetanse- og informasjonsdeling, trender, ungdoms bruk mm. Boka inneholder flere case, mange fra ungdom. Jeg anbefaler deg den. Sjekk også ut nettstedet knyttet til boka: http://www.deltemeninger.no

Lykke til:-)

Tusen takk for fine kommentarer, Frk. Fosli og AstridVU:-)

Og god helg alle sammen!

4. desember 2009 kl. 14:25  
Blogger Bente sa ...

Spennende:) jeg trenger å lære masse om dette.
Selv om jeg tror jeg har forstått en del av det :)

4. desember 2009 kl. 22:31  
Blogger Anette {foreldremanualen} sa ...

Så spennende! Det foredraget kunne jeg så absolutt tenke meg å høre! :-D

6. desember 2009 kl. 12:34  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden